top of page
  • עושים תקשורת

תחרות מיטב היצירה הצעירה - הפקות קולנוע מחוז צפון

היום התקיים בבית הספר אורט יוקנעם אירוע השיא המרגש של תחרות מיטב היצירה הצעירה של המגמות המתמחות בהפקות קולנוע במחוז הצפון. באירוע צפו התלמידים בסרטי הגמר שנבחרו למקומות הראשונים בקטגוריות קולנוע עלילתי וקולנוע תיעודי (דוקומנטרי). כמו כן חולקו לזוכים תעודות וגביעים. תחרות מיטב היצירה הצעירה של מחוז צפון והמרכז היא התחנה השלישית במסע מיטב היצירה הצעירה ברחבי הארץ וקדמו לה תחרות מיטב היצירה הצעירה של מחוז דרום ומחוז מרכז


מחר יתקיים יום השיא של תחרות היצירה הצעירה של הסקטור הערבי. בהמשך יתקיים אירוע הארצי שיאגד את כל הסרטים הזוכים בהקרנה חגיגית בסינמטק ת"א. במהלכו של הטקס ציונה חלי רוזנבלט רכזת המגמה הפורשת של אורט יוקנעם ואלה הדברים שהוקדשו לה מעל הבמה. "חלי לימדה את מקצוע תקשורת וחברה משנת 2003 (שנת תשס"ד) את דרכה החלה בתיכון רוגוזין כמורה לרדיו, המשיכה ללמד בתיכון שוב שנסגר והיה בכניסה לחיפה מחוף הים שם ריכזה כ- 3 שנים. בהזדמנות זו אומר שלא רבים יודעים שחלי קיבלה אותי לעבודה ופתחה בפני את הדלת לעולם ההוראה ועבדתי לצידה כשנתיים. חלי עבדה כמורה לתקשורת גם באורט טבעון ומשם המשיכה לאורט יקנעם כאשר במקביל עבדה גם שנה בתיכון שפייה. באורט יקנעם התמנת לרכזת בשנת 2015 (שנת תשע"ה)."







עוד הוענק במעמד הטקס אות הוקרה למורה המצטיינת אנט דוד ואלה הדברים שהוקדשו לה. "אנט וינס דויד מורה לתקשורת וחברה שמלמדת כבר מעל 30 שנה במחוז צפון. החלה את דרכה בתיכון שו"ב בחיפה ולאחר מכן לימדה בתיכון אמית עתידים באור עקיבא. כיום מרכזת התחום העיוני בתיכון עירוני ה'. על אף הותק או למרות הותק כפי שנאמר בסרטון אנט פיתחה לצידה של רחלי קרחי לוי וצוות מגמת התקשורת והקולנוע חוברות למידה לכיתות אגף שח"ר ומטמיעה את הפדגוגיה הזו מדי יום. בשנה החולפת אנט הגישה לבגרות 87 תלמידים כאשר מחצית מהם תלמידי כיתות קטנות. כולם עברו בהצלחה מרובה. אנט מלאת לב ונשמה, מוטיבציה ענקית שמדבקת את כולנו. חיוך כובש וזו זכות גדולה לעבוד לצידך."





ואלה הסרטים הזוכים בקטגוריית הסרט העלילתי הטוב ביותר במחוז הצפון במקום הראשון זכה הסרט יסמין - תיכון דרכא בית ירח ואלה נימוקי השופטים

תכנון השוטים וצילום המוקפד, מדגישים את החשיבה על עיצוב הפריים.

הסרט בוחר להתעסק בנושא חשוב בדרך עדינה ומעביר מסר משמעותי, ניכר כי נעשתה עבודת מצלמה טובה, וכי נעשתה חשיבה תסריטאית.

הבחירה לטפל בנושא הסיפור ודרך ההתבוננות שמשקפת כמעין הצצה למשפחה, והעובדה שהגיבורה פועלת על מנת לשנות את המצב בהחלט מעוררת השראה.


במקום שני זכה בסרט הימור מסוכן - עמק החולה כפר בלום


ואלה נימוקי השופטים סרט ניסיוני מאד מושקע. נראה כי נעשתה חשיבה מעמיקה סביב הרעיון. עשוי באופן מוקפד בכל ההיבטים. טוב ומעניין.

השימוש הנרחב בשפה הקולנועית, אם זה בזוויות צילום, פריימים וגדלי שוטים מתאימים כדי להמחיש את האווירה שהיוצרים מנסים להעביר וכך גם הבחירה להפיק סרט שכולו מצולם בחוץ..

מקורי, מעניין וערוך יפה.

הפקה מושקעת. נראה כי יוצרי הסרט קיבלו השראות רבות מסרטי קולנוע שצפו.

הגיבורה משחקת יפה מאוד. הסיפור של הסרט טוב ומעניין



ואלה הסרטים הזוכים בקטגוריית הסרט התיעודי הטוב ביותר במחוז הצפון


במקום הראשון זכה הסרט "זוהר" של תיכון חדרה


ואלה נימוקי השופטים


הפקת גמר מאד מרשימה! הסרט אינו חף מבעיות, אבל הנושא המרגש, זהגיבור והחשיפה לתהליך מחפים על כך.

הסרט בנוי יפה ומעניין

סיפור נוגע ומרגש. נקודת מבט ברורה. האמירה ברורה. הדמות הראשית אותנטית ומעוררת השראה.



במקום השני זכה הסרט "בדרכי" - תיכון קרית חיים

ואלה נימוקי השופטים


הסיפור האישי, צורת ההגשה, החשיפה, ההחלטות הצילומיות המודעות לחלוטין, סצנות מרגשות וכמובן העריכה המספרת את כל הסיפור. עבודה יפה.

הסרט מעניין, זורם ומרגש



למקומות השלישיים הגיעו הסרטים הבאים: בקטגוריית הסרט התיעודי הגיעה הסרט "תראו אותי" של אולפנית שחם ובקטגוריית הסרט העלילתי הגיעה במקום השלישי הסרט "שעת מבחן" של בית חינוך עירוני ה' חיפה.



שני סרטים נוספים קיבלו פרס "ציון לשבח"

בקטגוריית הסרט העלילתי זכה הסרט "פשוט ממשיכים" של תיכון אמי"ת עתידים - אור עקיבא ובקטגוריית הסרט התיעודי זכה הסרט "דניאלה" של אורט אלון יוקנעם






161 צפיות0 תגובות
bottom of page